Terug
Gepubliceerd op 19/06/2025

Besluit  het college van burgemeester en schepenen

ma 16/06/2025 - 17:30

Agenda gemeenteraad maandag 30 juni 2025 - vaststelling

Aanwezig: Lieven Huys, Burgemeester
Brecht Warnez, Ann Mesure, Tom Braet, Jens Danneels, Sandra Ketels, Yves Bracke, Schepenen
Linda Wyckstandt, Voorzitter Bijzonder Comité Sociale Dienst
Jurgen Mestdagh, Algemeen directeur
Verontschuldigd: Greet Coens-De Roo, Zesde schepen
Aanleiding en voorgeschiedenis

De gemeenteraad gaat door op maandag 30 juni 2025. Het college van burgemeester en schepenen deelt de agendapunten mee aan de voorzitter van de gemeenteraad, voor de opmaak van de agenda.

Bevoegdheid en juridische grond

- Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 19

Besluit

Enig artikel

Het college van burgemeester en schepenen verzoekt de voorzitter van de gemeenteraad om de raad bijeen te roepen op maandag 30 juni 2025 om 20 uur in de raadzaal van het gemeentehuis, met volgende agendapunten:

ONDERSTEUNING

Bestuur

Openbaar

1. Verslag van de gemeenteraad van maandag 26 mei 2025 - goedkeuring

2. Evaluatieverslag AGB Wingene - goedkeuring

3. Statutenwijziging van het Autonoom Gemeentebedrijf (AGB) Wingene - goedkeuring

4. Gecoördineerde versie beheersovereenkomst tussen gemeente Wingene en autonoom gemeentebedrijf Wingene - goedkeuring

5. Dienstverleningsovereenkomst tussen gemeente Wingene en autonoom gemeentebedrijf Wingene - goedkeuring

6. Rapportering regiowerking en overzicht van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden juni 2025 – kennisgeving

Strategie

Openbaar

7. Kader organisatiebeheersing gemeente en OCMW Wingene - vaststelling

8. Rapportering organisatiebeheersingssysteem 2024 - kennisgeving

Personeel

Besloten

9. Aanstelling algemeen directeur - goedkeuring

10. Aanstelling financieel directeur - goedkeuring

11. Aanstelling adjunct-financieel directeur - goedkeuring

Openbaar

12. Eedaflegging algemeen directeur - kennisgeving

13. Eedaflegging financieel directeur - kennisgeving

14. Eedaflegging adjunct-financieel directeur - kennisgeving

Communicatie en participatie

Openbaar

15. Samenstelling van de gemeentelijke adviesraden - kennisgeving

FINANCIEEL BELEID

Financiën

Openbaar

16. Jaarrekening AGB 2024 - goedkeuring en adviesverlening

17. Jaarrekening gemeente en OCMW 2024 Wingene - deel OCMW - goedkeuring

18. Jaarrekening gemeente en OCMW 2024 Ruiselede - deel OCMW - goedkeuring

19. Jaarrekening gemeente en OCMW 2024 - Wingene - deel gemeente - vaststelling

20. Jaarrekening gemeente en OCMW 2024 - Ruiselede - deel gemeente - vaststelling

21. Voorstel van Politiezone Regio Tielt over de vergoeding en ten laste name van toekomstige investeringen voor ter beschikking gestelde infrastructuur aan de politiezone - goedkeuring

Belastingen en retributies

Openbaar

22. Maximumtarieven AGB met prijssubsidie vanuit de gemeente - vaststelling

Vastgoedtransacties

Openbaar

23. Bouwproject langs de Laurierstraat te Zwevezele - kosteloze grondafstand ontwerpakte - goedkeuring

24. Aankoop landbouwgrond Disveld - Doomkerke - goedkeuring

25. Wegenis-, riolerings- en omgevingswerken Schoolstraat Zwevezele - kosteloze grondafstand - goedkeuring

Kerkbesturen

Openbaar

26. Jaarrekeningen 2024 van de kerkfabrieken - advisering

RUIMTE

Ruimtelijke ordening

Openbaar

27. Omgevingsvergunningsaanvraag voor het verkavelen van gronden met referenties OMV_2025001790 - O/2025/6: zaak der wegen - goedkeuring

Ondernemen

Openbaar

28. Lokaal reglement voor de organisatie van kermissen op het openbaar domein - vaststelling

29. Tijdelijke verordening van de burgemeester over de handhaving van de openbare rust tijdens de kermis te Ruiselede op 14 en 15 juni 2025 - bekrachtiging

30. Tijdelijke verordening betreffende de handhaving van de openbare rust tijdens de wielerwedstrijd Dwars door Wingene op zaterdag 12 juli 2025 - vaststelling

31. Tijdelijke verordening betreffende de handhaving van de openbare rust tijdens de wielerwedstrijd Grote Prijs Gemeente Ruiselede op woensdag 20 augustus 2025 - vaststelling.